Revin rablele pe străzile ţării?

Câţiva parlamentari din actuala putere, printre care şi Dima Alaiba propun să fie majorată cifra din legislaţie cu privire la importul şi exploatarea unităţilor de transport de persoane contra cost şi cele pentru uz personal.

Astfel, se propune ca vârsta maximă a autocarelor importate să fie de 15 ani, iar a autoturismelor proprii să fie cu o vârstă de până la 10 ani. În prezent autocarele pot fi importate doar dacă nu au mai mult de 10 ani, iar autoturismele personale cu o vârstă de până la 7 ani.

Pe de altă parte, se propune plafonarea vârstei autocarelor care pot fi utilizate în transportul public de persoane contra cost, precum şi a celorlalte autoturisme cu o capacitate de până la 20 de locuri cu aceeaşi destinaţie.

Prin urmare, se propune plafonul de 25 de ani în cazul autocarelor şi 18 ani în cazul celorlalte autoturisme cu o capacitate de până la 20 de locuri cu aceeaşi destinaţie – transport de persoane contra cost.

Plafonarea vine să elimine din traficul rutier intern acele hârburi care au atins deja şi vârsta de 26 de ani, dar în privinţa cărora la moment nu există prin lege o vârstă maximă de utilizare.

Este de menţionat, că măsura dată nu va afecta şi transportul internaţional, deoarece Parlamentul nu poate limita vârsta autocarelor sau autoturismelor cu mai mult de 9 locuri, deoarece acest domeniu este reglementat prin acordul internaţional INTERBUS, care prevede că pot fi utilizate autocare şi autoturisme cu mai mult de 9 locuri, dar care au fost puse în lucru după 1 octombrie 1993.

Eu susţin limita în privinţa autocarelor şi altor autoturisme utilizate la transportul de persoane contra cost, dar nu susţin majorarea de la 7 la 10 ani în cazul autoturismelor personale.

Site Footer

Sliding Sidebar

Urmărește-mă

Despre mine

Despre mine

Sunt un om liber, iar aceasta spune totul.

Instagram Slider

  • Bun dimineaa!
  • Gustarea de la ora 5
  • Am dus raa la balt
  • Prima zi la grdini
  • Culegem maline