Se încalcă drepturile turiștilor, dar nimănui nu-i pasă

Conținutul contractului și documentele care trebuie furnizate înainte de începerea călătoriei
(3) Contractul sau confirmarea contractului prezintă întregul conținut al acordului care include toate informațiile prevăzute la art. 1595 alin. (1) pct. 1)-8), precum și următoarele informații:
2) informații cu privire la faptul că organizatorul:
a) este răspunzător pentru prestarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract, în conformitate cu dispozițiile art. 1603; și
b) este obligat să acorde asistență în cazul în care călătorul se află în dificultate în conformitate cu dispozițiile art. 1611;

Ce am pus mai sus este o norma imperativa stabilita prin art.1597 din Codul civil al RM, redactia intrata in vigoare de la 1 martie 2019.

Ce ne spune aceasta norma obligatorie?

Noua lege ne spune ca turoperatorul poarta raspundere pentru serviciile prestate calatorului, iar clientul este in drept sa cunoasca cine este prestatorul si la cine trebuie sa se adreseze in cazul daca a primit un serviciu cu vicii sau daca intampina careva probleme la executarea serviciilor contractate.

Dar ce se intampla in realitate?

  1. Turoperatorii refuza sa-si asume responsabilitate. Ei in continuare vor sa mentina telefonul stricat in relatiile cu turistii;
  2. Agentiile de turism nu informeaza calatorii despre cine este turoperatorul si la cine trebuie sa se adreseze in mod legal in cazul daca nu primesc ceea pentru ce au platit;
  3. In situatia cand se intampla ceva, calatorul este impus sa se adreseze la agentia de turism de unde a luat biletele de vacanta, dupa care agentia se adreseaza la turoperator, iar dupa aceasta turoperatorul se adreseaza la prestatorii sai, ca in final sa se reia caruselul si apelurile telefonice in sens invers pana la calator. Mai grav este ca agentiile de turism nu au call centru 24/24, iar calatorii care intampina greutati in afara programului de lucru al agentiei nu au unde apela, desi ei au dreptul legal sa se adreseze direct turoperatorului, dar nu o pot face din urmatoarele motive: 1. Nu cunosc cine este turoperatorul de la care a intermediat agentia pachetul turistic luat de turisti; 2. Nu cunosc datele de contact ale turoperatorului: 3. Turoperatorii spun ca nu au relatii juridice cu turistii.

Eu m-am adresat cu aceasta problema la mai multe institutii de Stat, dar toti ridica din umeri si spun ca e norma noua si inca nu este cineva care sa explice ce trebuie de facut.

Eu condamn aceasta lipsa de iresponsabilitate din partea autoritatilor. Or, legea e clara si usor de aplicat, iar turistii nu trebuie sa fie lipsiti de drepturile lor. Eu nu accept vreo incalcare drepturilor turistilor!

Ce este de facut?

Vreo autoritate competenta sa elaboreze un indrumar de aplicare a normelor noi din turism, iar turoperatorii sa fie obligati sa-si deserveasca clientii asa cum scrie legea. Mai mult, agentiile sa fie obligate sa informeze turistii despre cine este turoperatorul de la care ei intermediaza pachetele turistice.

Tema aceasta este lunga si o pot discuta cu oricine, dar la moment inca nimeni nu vrea sa-si asume riscul sa intre in scandaluri cu turoperatorii.

Daca totusi se va gasi cineva din autoritati care vrea sa discutam la aceasta tema, eu sunt disponibil: +37378813102.

Site Footer

Sliding Sidebar

Urmărește-mă

Despre mine

Despre mine

Sunt un om liber, iar aceasta spune totul.

Instagram Slider

  • Culegem maline
  • Gustarea de la ora 5
  • Prima zi la grdini
  • Bun dimineaa!
  • Am dus raa la balt